Zadania, które są stawiane dzieciom w naszym przedszkolu są dostosowane do wieku oraz możliwości i zainteresowań dziecka. Większość wiedzy jest przekazywana w formie zabawy, w którą dzieci są bardzo zaangażowane, dlatego też chętnie w niej uczestniczą. Wszystko to odbywa się za pomocą zrozumienia i akceptacji dla twórczych działań dziecka.
GODZINY PRACY NPP:
Poniedziałek – piątek 7:00- 16:00 (w okresie od 1 września do 31 lipca)
RAMOWY PLAN DNIA:
7:00 – 8:00 Przychodzenie dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi.
8:00 – 8:30 Zajęcia odpowiadające zainteresowaniom dzieci.
8.30- 9:00 Przygotowanie do śniadania- czynności porządkowe, higieniczne i samoobsługowe.
9:00- 9:30 Śniadanie. Realizacja założeń programowych z zakresu kształtowania nawyków
kulturalnych oraz dbałości o zdrowie.
9:30 – 9:50 Czynności higieniczne- mycie ząbków (kształtowanie nawyków dbałości o zdrowie).
10.00 – 11:00 Realizacja zajęć edukacyjno-wychowawczych w oparciu o podstawę programową, organizowanie zabaw twórczych, ruchowych i rytmicznych zgodnie z tematyką zajęć.
11:00- 11:50 Przygotowanie do wyjścia do ogrodu- czynności samoobsługowe (nauka ubierania się). Zabawy swobodne w ogrodzie, parku leśnym, zajęcia ruchowe, spacery.
Kształtowanie świadomości przyrodniczej.
11:50- 12:00 Powrót do szkoły, czynności samoobsługowe w szatni. Przygotowanie obiadu.
11:00- 11:50- Przygotowanie do wyjścia do ogrodu- czynności samoobsługowe (nauka ubierania się). Pobyt na świeżym powietrzu; gry i zabawy ruchowe w Parku Leśnym. Kształtowanie i edukacja świadomości przyrodniczej.
11.50- 12.00- Powrót do przedszkola, czynności samoobsługowe w szatni. Przygotowanie do obiadu
12:00- 12:30 Obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego
zachowywania się przy stole oraz posługiwania się sztućcami.
12:30- 13:00 Leżakowanie. Słuchanie bajek, wybranych pozycji z literatury dziecięcej, muzyki- wyciszenie.
13:00- 14:15 Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy dowolne.
14:15 – 14:30 Czynności higieniczne w łazience- przygotowanie do podwieczorku.
Podwieczorek. Realizacja założeń programowych w zakresie
kulturalnego zachowania się przy stole.
15:00- 16:00 Zabawy odpowiadające zainteresowaniom dzieci. Prace indywidualne i
zespołowe w zależności od potrzeb i możliwości dzieci. Prace porządkowe w sali. Rozchodzenie się dzieci.
KODEKS PRZEDSZKOLAKA:
1. Jestem dobrym kolegą i koleżanką.
2. Szanuję innych, a inni szanują mnie, słuchamy siebie nawzajem.
3. Pomagam kolegom i koleżankom.
4. Zabawki są wspólne, więc dzielę się nimi z innymi.
5. Szanuję zabawę kolegów i nie niszczę ich pracy.
6. Dbam o czystość i porządek w sali.
7. Zostawiam porządek w miejscu pracy i zabawy.
8.Szanuję cudzą własność.
9. Nie skarżę na kolegów i koleżanki.
10. Dbam o bezpieczeństwo swoje i innych.
11. W sali chodzę spokojnie, bo wiem, że pobiegać mogę w przedszkolnym ogrodzie.
12. Grzecznie i spokojnie rozmawiam z kolegami i z dorosłymi.
13. Używam czarodziejskich słów: proszę, przepraszam, dziękuję.
14. Pamiętam o ważnych słowach: dzień dobry, do widzenia.
15. Staram się nie hałasować.
16. Wychodzę z sali, przedszkola i ogrodu przedszkolnego, tylko za zgodą nauczyciela.
CELE I ZADANIA PUNKTU PRZEDSZKOLNEGO:
1. Punkt przedszkolny realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty oraz przepisach na jej podstawie, a w szczególności podstawie programowej wychowania przedszkolnego.
2. Głównym celem Punktu jest zapewnienie dzieciom możliwości wszechstronnego rozwoju psychofizycznego w warunkach poszanowania ich godności i wolności światopoglądowej i wyznaniowej. Zadaniem Punktu jest wyrównanie szans edukacyjnych dzieci pochodzących ze środowisk wiejskich.
3. Punkt jest placówką przeznaczoną dla dzieci 2,5 – 6- letnich również niepełnosprawnych, jeżeli pomieszczenie jest dostosowane do potrzeb osoby niepełnosprawnej i dodatkowo zapewniona zostanie opieka osoby dorosłej.
4. Punkt realizuje swoje cele i zadania we współpracy z rodzicami lub prawnymi opiekunami dziecka.
5. Działalność wychowawcza, dydaktyczna, opiekuńcza oraz działalność organów Punktu prowadzona jest zgodnie z przepisami prawa i zasadami pedagogiki.
6. Realizacja celów Punktu może być wspierana na warunkach uzgodnionych z organem prowadzącym, przez osoby prawne i fizyczne oraz instytucje i organizacje.
7. Zapewnienie stałej opieki nad dziećmi w czasie pobytu w punkcie oraz w trakcie zajęć poza terenem punktu z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
8. Kształtowanie w dzieciach czynnej postawy wobec własnego zdrowia i bezpieczeństwa.
9. Rozwijanie sprawności ruchowej.
10. Stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności oraz umacniania wiary we własne siły i możliwości osiągania sukcesu.
11. Zachęcanie i stwarzanie sytuacji do podejmowania odpowiedzialności za siebie i za najbliższe otoczenie.
12. Wspomaganie indywidualnego rozwoju dziecka z wykorzystaniem jego własnej inicjatywy oraz dostosowanie wymagań edukacyjnych, wynikających z realizowanych przez Punkt przedszkolny programów nauczania, do jego indywidualnych potrzeb.
13. Budzenie i rozwijanie wrażliwości moralnej oraz wzmacnianie więzi uczuciowej z rodziną.
14. Rozwijanie wrażliwości estetycznej, tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni fantazji oraz ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej.
15. Rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli i przeżyć.
16. Kształtowanie umiejętności obserwacji, ułatwianie rozumienia zjawisk zachodzących w dostępnym dziecku otoczeniu społecznym- kulturowym, przyrodniczym oraz technicznym.
17. Przygotowanie dzieci do podjęcia edukacji w klasie „0”, kształtowanie wśród dzieci postaw tolerancji wobec odmienności kulturowych i narodowościowych oraz poszanowania ich godności światopoglądowej i wyznaniowej.
Nasza Sala Przedszkolna:
SERDECZNIE ZAPRASZAMY DO NASZEGO PRZEDSZKOLA ! 🙂